3. 9. 2021 / 12:08
Způsob vzdělávání dětí, žáků a studentů se uskutečňuje na základě svobodného rozhodnutí žáků a zákonných zástupů, a to s ohledem na jejich speciální vzdělávací potřeby. Proces vzdělávání probíhá v běžných školách hlavního vzdělávacího proudu nebo ve školách speciálních zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona.
V rámci běžných škol jsou pro děti a žáky s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem zřizovány třídy podle § 16 odst. 9 školského zákona, ve kterých je poskytováno vzdělávání s respektem ke speciálně vzdělávacím potřebám, speciálním pedagogem, a to na základě speciálně pedagogického nebo psychologického vyšetření školským poradenským zařízením.
Mimo škol hlavního vzdělávacího proudu jsou součástí výchovně vzdělávací soustavy v Olomouckém kraji školy samostatně zřízené pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (školy zřízené dle § 16 odst. 9 školského zákona) a školy při zdravotnických zařízeních. Vycházejí vstříc speciálním vzdělávacím potřebám dětí a žáků. Využívají přitom speciálně pedagogických postupů, forem, metod a dalších podpůrných prostředků vzdělávání. V Olomouckém kraji je celkem 48 samostatně zřízených mateřských, základních a středních škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich činnost vykonává 27 právnických osob.
Dítěti s hlubokým mentálním postižením může krajský úřad stanovit jiný způsob plnění povinné školní docházky. Se souhlasem zákonného zástupce dítěte a doporučujícího posouzení odborného lékaře a školského poradenského zařízení stanoví takový způsob vzdělávání, který odpovídá duševním a fyzickým možnostem dítěte.
Žádost o stanovení jiného způsobu plnění povinné školní docházky naleznete v příloze.
Provozovatelem webu je Školství Olomouckého kraje.
Powered by Pincity
© Copyright 2024 AQE advisors, a.s.